reklama

bubon a basa

Po dlhšej dobe Vás opäť pozdravujem a pevne verím, že ste si počas týchto krátkych sviatkov aspoň trocha oddýchli a načerpali nové sily napr. aj na môj blog. Možno sa vám zdá, že vás pripravujem na niečo pohoršujúce, kritizujúce a poburujúce, že vyvolám búrlivú diskusiu, ale opak je pravdou. Prvý Blog bol o pocitoch a o pocitoch bude aj tento. Veď načo zbytočne búšiť do vysokej trávy palicou, keď vieme, že tam je had(ako vravia naši blízki i vzdialení priatelia od KIA motors) Tento blog bude o pocitoch z jedného koncertu. Prajem príjemnú zábavu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Už úvod naznačoval, že tieto pocity sa budú niesť v pokojnom a verím, že vo vtipnom tóne.

Bola Nedeľa. No nie ako každá iná, ale človek vstával s tým, že zajtra je ešte deň voľna. V mnohých to vyvoláva zmätok, že sobota bola tento víkend dvakrát a preto sa mnohí pozastavili nad touto otázkou ("čo je dnes vlastne za deň?") pri servírovaní sviatočného nedeľného obeda. Pri stálom pripomínaní si, že je naozaj nedeľa pocity sú stále sobotňajšie. Podvečer som po celodennom namáhavom ničnerobení premýšľal, čo s večerom a eurom vo vrecku. Keďže moja pečeň a ostatné orgány nevyužívajú sociálne štipendium ako ostatní študenti so smutnou tvárou (tak bluesovo uškrnutou) som sa pobral za mojím otcom a poslušným hlasom si vypýtal aspoň 2 eurá na nehanebné, bujaré a pompézne hýrenie v centre nášho mesta. Pokorne som poďakoval a začal s obliekaním.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úvod večera som strávil pod lampou na nemenovanom sídlisku, v nemenovanom meste a nemenovanom svete. S priateľmi sme glosovali nad exkluzívnym, odrodovým, dovozovým krabicovým vínom. Tomu som ja odolal. Nie však z odporu či štítenia sa ho, ale zo zlého pocitu z predošlých dní, ktoré mi ešte mútili hlavu. Na krabici bolo napísané, že je zo Španielska a tí predsa nemôžu robiť zlé víno. Naozaj som nerobil drahoty, len som nemal chuť(ako krásne a jednoducho sa to dá napísať na rozdiel od tých riadkov nad touto frázou). Keďže medzi priateľmi bol aj jeden plne mobilný (niežeby ostatní boli imobilní, aspoň vtedy ešte neboli), tak po istej dobe ma odviezol domov. V aute som si spomenul na návštevu z neďalekého hl. mesta našej republiky. Bol to kamarát, ktorý tam študoval a strávil som s ním na internáte jeden plnohodnotný rok. Asi minúta telefonátu a už som zistil kde sa celá skupinka nachádza aj s ním. Kamoš ma ochotne odviezol až do centra, kde som sa s ním rozlúčil, poďakoval mu a zaželal šťastnú cestu, pretože ráno odchádzal do Prahy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V malej kaviarni kde čapovali pivo(ako takúto kaviareň nazvať nechám na vás v diskusii) som ich stretol a začal s tými otrepanými nudnými rečami o tom ako sa kto má a čo má nové. Po chvíli ma oboznámili s programom. "Ide sa na koncert v štýle Drum´n Base.", čo nebol môj vyhľadávaný štýl. No keď som sa dozvedel, že sa to bude hrať "naživo" moju neochotu zaliala vlna zvedavosti. Po malých točitých schodoch sme sa dostali k vyhadzovačovi, ktorý si odo mňa prosil 2 eurá. Chvíľu sme váhali a prepočítavali vstupné na pivá či iné cukrovinky, ale nakoniec som mu mincu vložil do dlane a v hlave sa rozsvietil nápis:"Radšej ušetrím pečeň, ale pohladím uši." V celkom naplnenom podniku, som si mohol dovoliť iba jedno najchutnejšie pivo. Chutilo skvele, veď bolo za posledné prachy. Po ďalších glosoch a vtipných debatách som začal monitorovať terén. Zaujímajú ma vždy tri veci: kam si sadnem, kde si sadne môj pohár a ktorá by si potom rada sadla na mňa. Pri poslednom bode bol výber trocha okresaný, tak som sa radšej zameral naozaj na hudbu. Hudobníci sa nazvučili a všetko to začalo. Tri veci ma zaujali ako prvé:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rýchlosť bubeníkových úderov bola naozaj obdivuhodná, krásne sa stupňovala a istý čas som si myslel že to je podobné Jazzu, ale z toho ma po krátkej chvíli vyviedol. DnB(Drum n Base) má celkom energický rytmus, čiže je to celkom pochopiteľné.

Druhá fascinujúca záležitosť bol bas gitarista. Hral totiž bosý. Očakával som každú chvíľu ten podobný závan ako keď si ja otvorím športovú tašku(po troch dňoch), no nič sa nestalo. Na istý moment som čosi štipľavé pocítil, ale to bol len unavený študent z následkov sociálneho štipendia a jeho cigareta vedľa môjho nosa. Nad jeho hlavou som si všimol nápis: Fajčenie počas koncertov zakázané! Povedal som si pohoda, veď aj tak sa mi žiadna nepáčila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretí zaujímavý pohľad bol na gitaristu, ktorý hral na gitare, ktorú je vidno pri Jazze či maximálne Bluese. Neskôr už osmelení sme sa dozvedeli, že naozaj hrá Jazz a vypýtal som si na neho nejakú internetovú stránku, kde si ho môžem vypočuť. Dal mi adresu na "môj priestor" a rozlúčil som sa sním.

A čo moja peňažná bilancia? A ako je možné že nálada gradovala? Vďaka zaujímavej hudbe a kamarátom, ktorí mi boli štedrými sponzormi.

Nechávam tento blog tak akosi rozpísaný a to z časových dôvodov, ale aj preto že aj moje pocity boli po koncerte také nedokončené. Dokončil som ich až doma po pustení 3 piesni na "mojom priestore" a napísaní tohto blogu. Sú... celkom fajn. Za taký večer si vkľude môžem napísať do kalendárneho indexu dobré (C).

V Prílohe ponúkam link na bubeníka a gitaristu, ktorí fungujú aj v Jazzovom zložení http://www.myspace.com/styri

Vďaka za pozornosť a teším sa na reakcie. Mimochodom na koncerte bola aj Katka Knechtová v červených silonkách.

P.S. : Diky Rudy a Peťo. :)

Samuel Bucko

Samuel Bucko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Samuel Nenapraviteľný_komik Bucko. Milujem blues a stand up comdy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu